maandag 6 oktober 2014

Sam & Charles

Wat was ik fier dat ik een patroontje voor Compagnie M. mocht testen. Zo'n knappe dingen dat die ontwerpt. Bovendien is zo'n deadline een geweldig excuus om jezelf eens te verwennen met een naaidagje.

Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de Charles pants. Je komt niet vaak iets leuks tegen voor jongens. Dat contrast aan de steekzakjes ... super gewoon!


Het leek me een heel karwei om eraan te beginnen, maar je kunt gerust zijn: het patroon en de werkbeschrijving zijn heel helder. Paspel, knoopsgatenelastiek ... het staat allemaal heel duidelijk beschreven. Je bent er alleen wel even zoet mee.


Onze mutte zelf had mij op voorhand verzekerd dat hij dat niet ging aandoen voor school. 'Voor jou voor de foto wil ik dat wel doen, mama, maar mijn vriendjes op school gaan mij uitlachen.'
Wel een beetje een domper op al het harde werk. Gelukkig draaide hij snel bij toen hij het eenmaal aanhad.  'Mama wil je nog een trui maken die hierbij past?'
Oef! Want wat heb je aan een mooie broek, als zoonlief hem niet aan wilt?


Patroon: 
Compagnie M.
Charles dungarees

Stof: 
Soft Cactus - Vintage Ferdinand
Bruine velours - Modecoupon

4 opmerkingen:

  1. Ooh wat een leuke versie. Die zou mijn zoontje ook wel super vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie 'salopette', zoals ik dat noem. Ik denk dat die aan zijn come-back bezig is, er zullen wel nog klasgenootjes volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja das een domper op de feestvreugde als ze dat niet aan willen maar kom die trui fix je wel even he mama ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ok, dit is prachtig! Je geeft me trouwens inspiratie! Ik heb dat autostofke hier nl ook liggen!

    BeantwoordenVerwijderen