zondag 22 juni 2014

Het foute kleedje

Wat krijg je als je overschotjes tricot aan elkaar zet? Juist ja, een fout kleedje!


Het moest eigenlijk een olifantenkleedje worden, want ons madammeke zit in de olifanten klas, maar ik knipte een stuk in de verkeerde richting en kwam dus wat tekort. Tetteren en naaien gaat niet altijd samen. :-)
Het bloemetjesstofje had ik nog liggen, dus waagde ik het er maar op. Het vreemde aan kinderen is, hoe fouter en drukker de stofjes, hoe mooier ze het vinden. Ik heb dus een heel tevreden dochter!
Het patroontje is weer het overslagjurkje van mama Mizzy. Er loopt momenteel zelfs een wedstrijd van.

2 opmerkingen:

  1. amai heel goed bedacht om het zo op te lossen en origineel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi kleedje, zou ik ook graag maken.
    Dit is een winnaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen