donderdag 10 oktober 2013

Klokrokje met zakken

Jeuj! Het is donderdagavond en de madammen komen weer bijeen in het naaicafé!
Vandaag geen vast projectje voor mij. Ik doe mijn eigen ding. Het is tijd om mijn to do -lijstje wat in te korten, dus wordt het een rokje voor Ilke.
Voor dit exemplaar mix ik wat dingen tezamen.
Het patroon is een klokrokje van Mme ZsaZsa (maat 116 al!). Deze patroontjes blijven handig als basis.
Ik heb er steekzakken in gemaakt zoals in het broekje van Jens, toch wel handig voor zakdoeken, verloren elastiekjes enz.
De velours herkennen jullie vast nog wel van de 70s bag en ik vond dat dit winters exemplaar ook nog een voering kon gebruiken, het is er een geworden van donkerblauwe katoen.
Verder nog roze boordstof rond het middel, want daarmee past het altijd. Dat is misschien niet de meest elegante methode (alhoewel ik dat best vind meevallen), maar wel zo gemakkelijk!
Voilà weer een proper rokje én een tevreden dochter bij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten