zaterdag 21 september 2013

Een floere broek

Een echte, zo één met zakken en dubbele stiksels zoals in de winkel. Dat zou pas knap zijn om te maken en het wordt tijd dat de jongens ook iets krijgen. Eén probleem: zo'n broek is heel wat anders dan een rokje. Al wel eens een jeansbroek van dichtbij bekeken? Hoeveel stiksels zijn dat wel niet zeg! Wel een beetje moeilijker als een rokje hé. 3 bollekes zelfs volgens de Knippie.
Tja, gewoon doen zeker? We zien wel waar het schip strandt.

De velours lag er nog van de 70s bag. Het patroon vond ik in een Knippie van oktober 2012. Zij werken wel met contrasterende stiksels, maar voor alle veiligheid heb ik gewoon met blauw garen gewerkt dan vallen de foutjes minder op.
Eens de stof geknipt, was daar de eerste tegenslag. Bij de Knippie zitten slechts beperkte werkbeschrijvingen en ik die alleen nog maar met stap-voor-stap patroontjes heb gewerkt.
Maar lang leve het internet! Bij deze madam vond ik de uitleg die ik nodig had. Ik zette eerst de voor- en achterkant afzonderlijk in elkaar met een bestaande broek als voorbeeld en dan afwerken met vanachter een elastiek en van voor een plat beleg volgens Dana's uitleg, een beetje anders dan in de Knippie dus. Ik had geen zin om nog aparte lusjes te maken. Je ziet daar toch niets van als er een trui over hangt.
De finishing touch is het labeltje van Liel. Als dat niet super schattig is.
Onze Jens had niet zoveel zin om te poseren, want ik stoorde hem tijdens zijn spelletje. Die mama toch.
Het eindresultaat mag er wel zijn. Ik heb de knielappen volgens het patroon bevestigd, toch zouden die van mij een stuk lager mogen zitten, maar ja... nu blijven zijn dijen wel lekker warm.



Project floere broek is geslaagd, al zeg ik het zelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten