zondag 17 maart 2013

Naaidagje



Bij ons moet zo ondertussen heel de vrouwelijke helft van de familie wel naaien. Vandaag had ik dan ook afgesproken met de 'koude' kant (=schoonfamilie) voor een naaidagje. Eigenlijk een goede gelegenheid om mijn nieuwe machine eens goed uit te testen.

Het was super gezellig en we zijn ook best productief geweest. Cindy heeft een Burda-kleedje gemaakt. Helaas geen foto's, maar wel super gelukt.
Wendy is in de rokjes gevlogen. 1 voor haar zelf en eentje voor Ilke.
Zie ne keer hoe schoon dat dat is.
Het rokje is van boven afgewerkt met boordstof en van onder een biaiske, alles volgens Zsazsa.... maar het voornaamste: je kan er mee zwieren! Meer moet dat niet zijn.

Zelf had ik al lang de tas met verzonken rits van 'Zo geknipt' op mijn lijstje staan. Een heel karwei en na een hele dag eraan te werken, heb ik het dan ook wel even gehad... maar hij is af en het resultaat mag er zijn.
De oranje canvas komt uit de Modecoupon, het katoentje met patroon is van Veritas. De binnenvoering is met effen blauwe katoen gemaakt.
De draagriem had van mij iets langer gemogen. Ik draag mijn tassen het liefst schuin over de schouder ... maar dat zal voor de volgende keer zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten