woensdag 13 juni 2012

Een rok voor mezelf

Ik heb de smaak echt te pakken!
Gisteren eerst al langs de Modecoupon om eens te gaan kijken wat ze hebben. Het bleef natuurlijk niet bij kijken he. 3 leuke stofjes uitgekozen en van elk een metertje meegebracht. Daarna nog langs de Veritas voor wat versiersels: kantjes en ritsen meegebracht.
Dan maar eens aan een rok voor mezelf begonnen. Het klokrokje om eens iets anders te doen. Zo'n groot patroon vraagt toch heel wat meer meet- en paswerk.
Verder is het eigenlijk met dezelfde methode gedaan als het roze rokje van Ilke. Alleen wilde ik er bij deze een rits in. Wat een getob! Ik heb geprobeerd om de uitleg van 'Allemaal rokjes' te volgen, maar ik vond het toch niet allemaal even duidelijk. Hij zit er nu wel in, maar toch niet helemaal volgens de regels van de kunst. Na de rits was ik het wel even zat.

Vandaag nog wat verder gedaan en dit is hem dan: de rok voor mezelf. Alleen de zoom vanonder vind ik niet zo geslaagd. Hij frommelt hier en daar wat. Misschien dat het beter valt als ik er nog eens over ga met het strijkijzer en anders moet die nog eens opnieuw. Hij valt toch lang genoeg, dus er kan nog een beetje af.


De rits vond ik het moeilijkste. Vanboven kreeg ik hem niet netjes, maar dat valt toch onder een truitje, dus het moet maar zo. 
Ik ben wel fier op mijn paspelbandje, dat is toch maar mooi gelukt:


Dan de rok voor Ilke. Ik ben helemaal fan van dit stofje! Ik heb nog een beetje over, dus nog eens denken wat ik daarmee kan.
De elastische band is met een oud t-shirt van Jens (de kleinste). Dan komt dat ook nog van pas. Zeker een methode die ik nog ga gebruiken. Het zit gemakkelijk en de kans dat het past is ook groter.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten